Sekcja Inteligentnych Portów Morskich
Komitetu Transportu

Przewodniczący
-
dr hab. inż. kpt. ż.w. Wojciech Ślączka, prof. PM
Przewodniczący Sekcji Inteligentnych Portów Morskich
Członkowie Sekcji
- prof. dr hab. inż. Marianna Jacyna – Politechnika Warszawska
- prof. dr hab. inż. Zbigniew Pietrzykowski – Politechnika Morska w Szczecinie
- prof. dr hab. inż. Zbigniew Łukasik – Uniwersytet Radomski
- dr hab. inż. Magdalena Kaup, prof. PM – Politechnika Morska w Szczecinie
- dr hab. inż. Dorota Łozowicka, prof. PM – Politechnika Morska w Szczecinie
- dr inż. Agnieszka Deja – Politechnika Morska w Szczecinie
- dr hab. inż. Remigiusz Iwańkowicz, prof. PM – Politechnika Morska w Szczecinie
- dr hab. inż. Krzysztof Pietrusewicz, prof. ZUT – Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
- dr hab. inż. Aldona Kuśmińska-Fijałkowska, prof. URad. – Uniwersytet Radomski
- dr hab. inż. Joanna Żukowska – Politechnika Gdańska
- prof. dr hab. inż. Jakub Montewka – Politechnika Gdańska
- dr inż. Marta Schoeneich – Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
- prof. dr hab. inż. Mariusz Izdebski – Politechnika Warszawska
- dr hab. inż. Roland Jachimowski, prof. uczelni – Politechnika Warszawska
- dr hab. inż. Michał Kłodawski, prof. uczelni – Politechnika Warszawska
- dr hab. inż. Adam Przybyłowski, prof. UMG – Uniwersytet Morski w Gdyni
Obszary zainteresowania
01.
Autonomiczne systemy monitorujące manewry na akwenach portowych.
02.
Autonomiczne urządzenia przeładunkowe wykorzystywane na terminalach.
03.
Autonomiczne urządzenia i pojazdy obsługujące place, hale, zbiorniki ładunkowe w portach.
04.
Autonomiczne systemy monitorujące ruch masy ładunkowej pomiędzy statkiem a miejscem składowania.
05.
Autonomiczne systemy monitorujące obszary portowe w aspekcie ochrony środowiska.
06.
Systemy monitorujące prędkości statków i energie ich cumowania.
07.
Systemy monitorujące przemieszczanie się masy ładunkowej od nadawcy do odbiorcy.
08.
Systemy monitorujące ładunki niebezpieczne w transporcie morskim.
09.
Inteligentne porty obsługiwane przez systemy PCS.
010.
Regulacje prawne dotyczące procesów automatyzacji obsługi statków i ładunków w portach.
11.
Polskie porty morskie w aspekcie wyzwań związanych z autonomicznymi i inteligentnymi rozwiązaniami.
Obszary zainteresowania
- Autonomiczne systemy monitorujące manewry na akwenach portowych.
- Autonomiczne urządzenia przeładunkowe wykorzystywane na terminalach.
- Autonomiczne urządzenia i pojazdy obsługujące place, hale, zbiorniki ładunkowe w portach.
- Autonomiczne systemy monitorujące ruch masy ładunkowej pomiędzy statkiem a miejscem składowania.
- Autonomiczne systemy monitorujące obszary portowe w aspekcie ochrony środowiska.
- Systemy monitorujące prędkości statków i energie ich cumowania.
- Systemy monitorujące przemieszczanie się masy ładunkowej od nadawcy do odbiorcy.
- Systemy monitorujące ładunki niebezpieczne w transporcie morskim.
- Inteligentne porty obsługiwane przez systemy PCS.
- Regulacje prawne dotyczące procesów automatyzacji obsługi statków i ładunków w portach.
- Polskie porty morskie w aspekcie wyzwań związanych z autonomicznymi i inteligentnymi rozwiązaniami.