Sekcja Inteligentnych Portów Morskich

Komitetu Transportu



 

Przewodniczący

Członkowie Sekcji

  • prof. dr hab. inż. Marianna Jacyna – Politechnika Warszawska
  • prof. dr hab. inż. Zbigniew Pietrzykowski – Politechnika Morska w Szczecinie
  • prof. dr hab. inż. Zbigniew Łukasik – Uniwersytet Radomski
  • dr hab. inż. Magdalena Kaup, prof. PM – Politechnika Morska w Szczecinie
  • dr hab. inż. Dorota Łozowicka, prof. PM – Politechnika Morska w Szczecinie
  • dr inż. Agnieszka Deja – Politechnika Morska w Szczecinie
  • dr hab. inż. Remigiusz Iwańkowicz, prof. PM – Politechnika Morska w Szczecinie
  • dr hab. inż. Krzysztof Pietrusewicz, prof. ZUT – Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
  • dr hab. inż. Aldona Kuśmińska-Fijałkowska, prof. URad.​ – Uniwersytet Radomski
  • dr hab. inż. Joanna Żukowska – Politechnika Gdańska
  • prof. dr hab. inż. Jakub Montewka – Politechnika Gdańska
  • dr inż. Marta Schoeneich – Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • prof. dr hab. inż. Mariusz Izdebski – Politechnika Warszawska
  • dr hab. inż. Roland Jachimowski, prof. uczelni – Politechnika Warszawska
  • dr hab. inż. Michał Kłodawski, prof. uczelni – Politechnika Warszawska
  • dr hab. inż. Adam Przybyłowski, prof. UMG – Uniwersytet Morski w Gdyni

Obszary zainteresowania

01.

Autonomiczne systemy monitorujące manewry na akwenach portowych.

02.

Autonomiczne urządzenia przeładunkowe wykorzystywane na terminalach.

03.

Autonomiczne urządzenia i pojazdy obsługujące place, hale, zbiorniki ładunkowe w portach.

04.

Autonomiczne systemy monitorujące ruch masy ładunkowej pomiędzy statkiem a miejscem składowania.

05.

Autonomiczne systemy monitorujące obszary portowe w aspekcie ochrony środowiska.

06.

Systemy monitorujące prędkości statków i energie ich cumowania.

07.

Systemy monitorujące przemieszczanie się masy ładunkowej od nadawcy do odbiorcy.

08.

Systemy monitorujące ładunki niebezpieczne w transporcie morskim.

09.

Inteligentne porty obsługiwane przez systemy PCS.

010.

Regulacje prawne dotyczące procesów automatyzacji obsługi statków i ładunków w portach.

11.

Polskie porty morskie w aspekcie wyzwań związanych z autonomicznymi i inteligentnymi rozwiązaniami.

Obszary zainteresowania

  • Autonomiczne systemy monitorujące manewry na akwenach portowych.
  • Autonomiczne urządzenia przeładunkowe wykorzystywane na terminalach.
  • Autonomiczne urządzenia i pojazdy obsługujące place, hale, zbiorniki ładunkowe w portach.
  • Autonomiczne systemy monitorujące ruch masy ładunkowej pomiędzy statkiem a miejscem składowania.
  • Autonomiczne systemy monitorujące obszary portowe w aspekcie ochrony środowiska.
  • Systemy monitorujące prędkości statków i energie ich cumowania.
  • Systemy monitorujące przemieszczanie się masy ładunkowej od nadawcy do odbiorcy.
  • Systemy monitorujące ładunki niebezpieczne w transporcie morskim.
  • Inteligentne porty obsługiwane przez systemy PCS.
  • Regulacje prawne dotyczące procesów automatyzacji obsługi statków i ładunków w portach.
  • Polskie porty morskie w aspekcie wyzwań związanych z autonomicznymi i inteligentnymi rozwiązaniami.